تبلیغات
گروه آموزشی دینی عربی متوسطه اول
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
07:09 ب.ظ
77
بایدنبایدهای تدریس و چالش های کتاب عربی هشتم و نحوه ارزشیابی

اینکه یک معلم چه چیزهایی باید بداند تا بتواند تدریسی متناسب باسن مخاطب خود داشته باشد موضوعی بود که لازم دانستم برای همکاران مطالبی را درموردش آماده کنم و پیرامون آن صحبت هایی را داشته باشم . 

 
اولین چیزی که یک معلم باید بداند اهدافی هست که کتاب مورد تدریس برایش بیان می کند و در سند ملی آموزش و پرورش نیز به آن پرداخته شده . 
 
مورد بعدی آشنایی با نظریات یاددهی و یادگیری است و خصوصیاتی که یک معلم درقرن 21 باید داشته باشد . 
 
 
ودرادامه آشنایی با روش های تدریس 
 
 
دراستفاده از فلش کارت های صوتی به دونمونه از فلش کارت هایی که همکار گرامی آقای انصاری نیا تهیه کرده بودند اشاره شد . 
 
 
همکاران برای دریافت فایل این دوفلش می توانند برروی نوشته زیر کلیک نمایند . 
 
                                                  دریافت اولین فلش  
 
                                         دریافت دومین فلش 
 
 
دومین روش از روش های تدریس استفاده از فناوری آموزشی به شکل پاورپوینت ؛ انیمیشن و کتاب گویا 
 
 
برای دریافت فایل انیمیشن هایی که دربیان این روش استفاده شد میتوانید برروی نوشته ها کلیک نمایید . 
 
 
                                          دریافت فایل انیمیشن اول 
 
 
روش بعدی درارائه روش ها ؛ روش واژه پژوهی بود که همکار گرامی جناب آقای عباسی این روش را به نام خود ثبت نمودند . درخصوص این روش نیز توضیحاتی ارائه گردید و سپس دوفیلم ارسالی ایشان به نمایش درامد . با تشکر از همکار گرامی آقای عباسی . 
 
 
همکاران می توانند برای دریافت این دوفیلم برروی نوشته های زیر کلیک نمایند . 
 
                                                دریافت فیلم اول 
 
                                                دریافت فیلم دوم 
 
واما درنهایت پاورپوینت مربوط به کلیه مطالب اعم از اهداف ، بایدنبایدها ؛ ارزشیابی 
 
دراین پاوربه موارد زیراشاره شده است : 
 
موانع آموزش زبان عربی 
 
اهداف آموزش زبان عربی ازدیدگاه قرآن ؛ حدیث ، امام خمینی ره ، مقام معظم رهبری ، سازمان یونسکو، اصل شانزدهم قانون اساسی ؛ سندملی آموزش و پرورش 
 
بایدنبایدهای تدریس شامل : 
 
الف ) شناخت اهداف 
 
ب) آشنایی با نظریات یادگیری 
 
ج) مشخصات معلم درقرن 21
 
د) محتوای کتاب درسی و چالش های آن (دراین بخش به چندروش تدریس اشاره شده است ) 
 
و) ارزشیابی 
 
برای دریافت برروی گزینه زیر کلیک نمایید . 
 
منبع : وبلاگ خانم آقایی (‌با تشكر از سركار خانم آقایی بابت ارسال این پست )



طبقه بندی: عربی،
?